ni ada la beberapa permandangan sewaktu aku berada d tumpat
































Sunday, October 25, 2009

Berakhir nyer PMR 2009











lega..selesai sudah tugas aku sebagai pengawas PMR huhuhu..mcm2 kerenah budak aku tgk masa menjawab soalan2..ada yang tk sampai pun sejam dah siap, then leh jer diorang tido..












Tuesday, October 13, 2009


Tanggal 6hb10 2009,tiba nye aku di Song. Aku di tugas kan untuk menjadi pengawas PMR di SMK Song..keadaan di song?mmm bleh tahan r. ni pengalaman aku yg pertama ke song..ni aku sediakan beberapa keping gambar nk letak byk2 tk muat plak nanti.






ni plak gambar pasar di kawasan Song.tk la besar sgt.atas tu plak ada kedai makn..yang halal dan yg tk halal pun ada.


yang atas ni gambar jeti atau nama glamor dia panggil wharf song..nampak menarik jer gambar kapal tenggelam.tu yang aku amik.









sesi 1 PMR

tamat minggu pertama PMR..akan bersambung minggu depan hari isnin. selama 3 hari aku berada di Song yang mana aku ditugaskan untuk menjadi pengawas PMR di SMK Song dan terpaksa meninggalkan isteri yg tercinta di Kapit..ni pengalaman aku yang pertama sebagai pengawas PMR dan pertama kali aku keluar dari daerah kapit untuk bertugas demi anak bangsa(cewah ayat tk hingat).. hari pertama aku di Song memang teruja tapi berlaku sebalik nyer biler tinggal sana beberapa hari..aku tk dapat nk amik gambar sebab tk bawak camera..tapi aku akan kembali ke Song pada hari ahad pulak..nanti aku upload gambar keadaan Song..to be continue

Friday, October 9, 2009


salam..gambar ni aku amik ketika aku dok dalam flight on the way nak blk ker kota bharu dari klia.ya Allah terpegun seketika aku melihat betapa indahnyer ciptaan Allah..
Allah telah menurunkan kepada kita kitab-Nya "Al-Quran" di mana Dia telah menerangkan tentang diri-Nya dan ciptaan-Nya kepada kita. Kita dapat mencari jawapan yang betul kepada setiap soalan daripada Al-Quran dan As-Sunnah (cara hidup Nabi Muhammad SAW). Sebagai contoh, apabila kita bertanya, "Bagaimana Allah mencipta segala-galanya?" Allah membalas di dalam Al-Quran dengan berkata:
(Dialah) yang menciptakan langit dan bumi. Bagaimanakah Ia mempunyai anak sedang Ia tidak mempunyai isteri? Ia pula yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, dan Dialah Yang Maha Mengetahui akan segala-galanya. (Surah Al-An'am: 101)

Friday, October 2, 2009

suasana hari raya

ini lah makanan pertama aku pada 1 syawal yang dihidangkan oleh mak sedara belah bini aku..dah lama gak aku tk pekena nasik dagang..mmm kena la gak ngn selera aku..

meriah gak raya tahun ni..ramai sedara mara..ada pak cik aku siap baring lagi lepas makan..perghhh kenyang..

ni plak beraya kat belah bini aku kt kota bharu..leh tahan gak yang datang..penuh satu rumah..tak sangka ek..tapi tahun ni merupakan pengalaman aku yang amat meletihkan..macam artis pun ada,mana tak nyer aku boleh dikategori pengantin baru la,,so ikut adat byk gak jemputan yang aku kena, org tua kata "manggil menantu"..then raya ketiga aku dah kena bertolak ke kajang,adik aku lak kawin kat sana.tk sempat nk g rumah member aku cikgu juki n sedara aku sendiri din kt kg pangkal meleret..sori geng. pe2 pun selamat hari raya maaf zahir batin.